Dagens goda gärning:Säg att någon är vacker

Dagens goda gärning:Säg att någon är vacker


Säg att nån är vacker!
Och om du nu inte har någon hm låt oss säga flick/pojkvän typ du kan säga detta till var då lugn. För en person kan vara vacker på många sätt, att ge en komplimang för någons inre skönhet kanske rent utav är ännu bättre. Vi är nog utan att tänka på det formade genom diverse media m.m till att bara tycka en viss mall av "skönhet" representerar vacker. Typ någon med fin smal kropp stora bröst bla bla bla, visst det är fint att ge någon en komplimang för deras yttre. Men att värdera en person utifrån deras fysiska "gåvor" är nog att ha cyklat vilse i ett mer betydande perspektiv.

Mobbning!
Många blir mobbade och utfrysta tack vara att dom inte passar in i "mallen" dom kanske är smalare fetare inte färgar håret har för stor näsa eller för små bröst dom har har kläder som inte är dom dyraste senaste eller kanske inte bara vill tänka likadant som resten av flocken. Men kom ihåg att det är dom här personerna som endag blir stora bra eller dåliga ledare, fast tyvär oxå självmords offer och ibland även mördare. Det kan vara svårt att stå imot grupp trycket men alla borde verkligen försöka det iaf. Ser du på din skola eller ditt arbete någon som är enligt våran jävla mall "annolunda" som kanske blir lite knuffad åt sidan eller rent utav psykiskt eller fysiskt mobbad. Säg då ifrån mot horden av mobbare och tala om för denna hur vacker hon/han är som är sig själv, för det är det vackraste man kan vara! Om man nu inte är typ hitler hagamannen eller hälge fossmo för dom och vissa andra mindre trevliga person som finns eller fanns är not cool people!

Insidan räknas!
Hur många tycker det är skitsnack?.Varför då, tänker man efter så kanske det ligger nått i det. För alla kommer vi bli gammla och skruttiga och skrynkliga och jag skulle då hellre föredra att åldras med en skrynklig godhjärtad person än en skrynlig jävla egocentrisk bitch from hell som var "snygg" för 40årsen. Men det är ju jag det.

Vacker för mig!
Flera av mina vänner och familjmedlemmar är för mig vackra personer men ska jag nu bara ta någon av dom så blir det nog min mamma, dels för att hon verkligen är jättevacker och fullständigt skiner upp rummet hon kommer in i med sitt varma skratt som man själv blir glad av att bara höra. Men sen så är hon oxå den starkaste personen jag vet som även när hon själv inte alltid mått bra gjort allt för för att jag ska göra det genom både glädje och sorg. Hon har alltid skämt bort mig med sånt som jag iaf tycker är viktigast dvs mat och kärlek=) och vad jag än har stått inför så har hon alltid funnits där även fasst jag många gånger varit en riktigt idiot med massa livsval. Hon har hela livet hjälpt andra människor både i arbete och på fritiden och många gånger utan det minsta tack. Världen skulle behöva fler som henne. En förebild en hjälte en vacker människa!

För dig?
Så vet du någon som är vacker? och det behöver ju inte vara din förälder eller någon alls i din familj heller de kan ju faktiskt vara killen eller tjejen i typ ica kassan som kanske bara faktiskt är ytligt "snygg"  men försök iaf att utforska flera delar av innebörden i att vara vacker!
Varför inte en eldsjäl inom någon förening eller organisation eller arbete som hjälper eller som kämpar stenhårt för det denna tror på. En lärare som gör det roligt att gå på lektion eller mat tanten som alltid får höra hur äcklig maten är men ändå står med ett leende,eller kanske någon som kämpar mot fördommar den som säger ifrån när andra förespråkar dom eller ett äldre par som håller hand som om dom var nykära eller vfan en häst som står och äter lite gräs kanske.
Använd din fantasi.

Låt dom veta!
Säg det till dom , skriv ett kort, mejla dom eller va som helst men låt dom veta att dom är vackra! Nu kan de ju bli svårt att mejla just en häst som jag tog med som exempel om du nu inte brinner för både hästar och bloggen såpass att du köper en laptop som du placerar i hagen ,men det är inget du ska känna dig tvungen till iaf. Du kan ju ist säga irl till te.x en häst att den är vacker, den kanske inte kan svenska men tanken räknas ju. Jaja nog om hästen, tala om för någon hur vacker denna är, säg varför om du vill, eller bara kort och koncist: du är vacker!/Rodge

Kommentarer
Postat av: vippan

Jag har nappat på dagens och sagt att min tonåring är vacker. Han ÄR vacker på alla sätt. Jag läste även upp texten i det inlägget för honom. Han kollade genom bloggen er och tyckte den var kul.

Han lovade genast att bli en bättre nännska =)

Jag ska försöka nappa på era utmaningar nu och skriva ner dem också. Kul, och det skulle vara skoj med fler kommentarer! Kommentarerna är ju halva nöjet!

2009-02-13 @ 09:31:20
Postat av: Anonym

Jag sa till mig själv att jag är vacker. Behövde höra det kände jag. Får nog göra dubbelt idag och säga det till tjejen också! Roger, Hussni och Niclas ni är också vackra!

2009-02-13 @ 15:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0