Dagens goda gärning: Ge en blomma till nån!

Tada! here it is, Ge en blomma till någon du håller av!

Jag känner att ge en blomma till någon är alltid uppskattat, vare sig det är din mamma, bror , flickvänn, pojkvänn elr whatever. Visst vissa av er där ute gör säkert detta mer ofta än andra, men tänk er och komma hem till er sambo elr din mamma med en liten blomma bara för att visa att, "jag ville bara säga att jag älskar dig!", det om nått skulle nog göra den personens dag!.

Ofta händer detta bara vid speciella tillfällen och visst, man kanske inte ska göra det varje dag för då försvinner ju som hela grejjen med detta, men iaf lite oftare kanske?. Vet iaf flera i min närhet som skulle behöva en blomma bara för att dom finns där och är dom personer dom är helt enkelt.

Ta en funderare och känn efter, vem i min omgivning förtjänar en liten blomma?, och sen ut och fixa en och bara ge den!. Tiden går för fort för att inte visa va man känner och vilka som verkligen betyder nått.

Personligen har jag lyckas tillverka ett slags skal runt om mig där jag på ett sätt gömmer mina känslor och aldrig nästan visar uppskattning till vänner elr familj, så jag ska ta mig i kragen och gå ut på en runda och hitta lite blommor tror jag nog :) Nu tänker vissa av er säkert: Jo men dom i min omgivning vet att jag uppskattar dom även utan en blomma, men vet du vad? vad dom än säger...och vad du än tror så lovar jag att dom innerst inne kommer bli överlyckliga just bara av den gesten, so do it! kan du på nått sätt förlora på det? / Husse


------------------------------

Kom ihåg att skriva hur de gick oxå. Skriv även om du gör nån av dom äldre gärningarna först nu, eller om du kanske gör dom igen. Vi vill veta hur de går =)

Kommentarer
Postat av: David Gottlieb

En stor bukett till er för er blogg. Man blir glad av att läsa den.

2009-01-25 @ 20:52:14
URL: http://david-gottlieb.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Dan före löning?? Icke! Får man uppskov till tisdag?

2009-01-25 @ 23:24:49
URL: http://mikabloggar.blogspot.com/
Postat av: Hussni

Måste själv vänta till tisdag :P men som sagt ingen tvång att de måste ske IDAG!



David: Det värmde :)

2009-01-25 @ 23:57:13
URL: http://hussni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min flickvänn fick sig en ros så även min moder och fader, det räntade bra fick minst 20pussar av gumman=) och mor och far blev glada oxå=)dock fick jag inga pussar av dom, och det var nog lika bra=) herrigud jamena man e ju en hårding haha!

2009-01-26 @ 21:12:28
Postat av: Rodge

Fick mig ju en helbukett blommor av mikalea för att jag fyllde år så jag måste ju bara ta med det!!Tack så mycket min vän!!

2009-01-30 @ 23:23:10
Postat av: Mikaela

Ha ha två flugor i en smäll ju! Födelsedag och god gärning! ;) Fast födelsedagen var viktigast!

2009-01-31 @ 00:18:57
URL: http://mikabloggar.blogspot.com/
Postat av: Tiffany

Jag hittade en vacker blomma vid vägkanten och gav den till en gammal man jag mötte :) Han blev jätteglad och han var så härlig! Tänk hur mycket en blomma kan göra.

Tack så mycket!

2011-09-06 @ 16:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0