Dagens goda gärning: Ring en vän

Dagens goda gärning är att ringa en vän man inte talat med på länge och fråga hur han/hon mår mm, du ska bry dig helt enkelt.

Komihåg att skriva en kommentar om hur de gick!

 

 Tror många av er har varit med om att möta en gammal vän på tex stan, krogen elr liknande som ofta har slutat med något som "jo men jag lovar, jag hör av mig nån dag får vi ta en kaffe eller nått". Tiden går och du börjar grunna och skjuter upp på det, av någon anledning blir det inte av att du hör av dig helt enkelt. Det går lite mer tid och du börjar nästan undvika denna person om du nu råkar se han/hon igen på stan, du tänker "nej va pinsamt jag har ju helt glömt bort att ringa". Nästa gång på krogen träffas ni igen och det blir samma visa återigen, och denna gång kan du absolut inte träffa denna person på stan för nu har du lovat två gånger och inte hållt vad du lova båda gångerna...pinsamt.

Där kommer dagens goda gärning in i bilden. Lycka till


Kommentarer
Postat av: Fegon **

Fantastiskt initiativ. Jag har dock ingen vän och hunden svarade. Jag avvaktar ny gärning.

2009-01-20 @ 02:21:18
URL: http://fegon.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag såg utmaningen för sent!! Okej, kass ursäkt men den var ju i alla fall bättre än Fredriks! ;)

2009-01-20 @ 21:55:33
URL: http://mikabloggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0