Dagens goda gärning: Håll upp dörren.

Håll upp dörren  till en mamma med sin barnvagn eller kanske en äldre dam med rulator eller bara vem som helst

Folk vill inte va till besvär, gör du någon en tjänst blir dom flesta lite obekväma, som om man genom någon magisk kraft kommer kräva denna okända person på sin skuld sen. Flera ggr när jag hållit uppe dörren åt folk har vissa blivit så stressade att dom nästan ramlat på mig, Jamena vafan nog kan jag stå i nån sekund med en dörr utan att det skulle vara hela jävla världen. Underliga saker som kan hända, är ju typ att fler personer börjar gå genom när man står me dörren och man vet inte när man ska överge ansvaret till nästa person eller smita ifrån .

Typiska ex på denna situation är när man ska till badhuset och en hel skola kommer, man håller dörren åt den första något rädda springande ungen som kommer runt hörnet och hejbara så kommer en hel hord med huliganer och blåser förbi och tillochmed läraren lite galant glider förbi oxå , rätt fräckt man som hallå de är ju din klass vafan håll dörren lixom. Eller så kanske att tidpunkten blir fel och man öppnar dörren åt nån som är lite precis för lång bak, så man håller den öppen samtidigt som man sakta fortsätter gå och tillslut har man bara fingertopparna på handtaget och vipps så åker den igen..mitt framför personen man höll upp den åt. Då känns de underligt och leder ofta till en skum sits vet jag av egen erfarenhet, men de är sånt man få ta när man ska bli en bra person! chansa /Rodge


--------------------
Kom ihåg att skriva hur de gick oxå. Skriv även om du gör nån av dom äldre gärningarna först nu, eller om du kanske gör dom igen. Vi vill veta hur de går =)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Alltså skojja inte! Jag håller ju upp dörren och öppnar den åt människor minst 50 gånger varje dag! Ska studera reaktioner imorgon dock.

2009-01-20 @ 21:53:36
URL: http://mikabloggar.blogspot.com/
Postat av: Rodge

Ja då har man gjort bort dagens goda gärning vi skulle till sportcity för en lite kaffe tår och det slutade med, eller ja det började med att jag höll upp dörren för 4pers ,3 av dessa var ju iofs vännerna jag var med haha men en var faktikst bara random dude som passera samtidigt så jag tänkte varför itne passa på eftersom jag var först att gå in så blev ja ju ståendes där en stund och random dude var sisst.När han märkte att jag inte släppte dörren utan höll den åt honom oxå tyckte jag mig se en lite sådär besvärad blick fäst i golvet och med raska steg gick han förbi men det var ändå nästan lite osynlig tacksamhet i luften ändå, han sa inte tack men vafan de skiter jag väll i, man behöver ju inte få beröm varje gång man gör nått snällt.Det hela gick ju bra utan att det hände nått weird nu gör väll dom flesta det här varje dag kanske någon spec reflektion över det, men igentligen utan att veta det hjälper vi ju varandra! Och det är ju bra, forts öppna dörran och gör det ännu oftare /Rodge

2009-01-21 @ 15:08:01
Postat av: Mikaela

Allt som du vill att andra ska göra mot dig det ska du också.... nej.. knappast!



Alltså jag har spenderat min hela dag med att hålla upp dörrar åt folk! Tacksamhet? Nej! När jag glömmer passerkortet och mobilen på rummet och fastnar ett par minuter med en klient i väntrummet så går mina kära kollegor fint upp på rummen!



Efter 15 minuters knackande och ropande kommer ÄNTLIGEN en annan kollega, Linnéa och räddar min dag!



DÅ kändes det faktiskt som Linnéa verkligen gjorde dagens goda gärning när hon höll upp dörren och jag fick gå in!



Linnéa utförde verkligen dagens goda gärning!

2009-01-21 @ 22:45:25
URL: http://mikabloggar.blogspot.com/
Postat av: Rodge

haha jomen de är tanken som räknas du har ju iaf, ibland är otack världens lön men fortsätter vi som försöker bara att kämpa på med dom goda gärningarna så kommer nog fler och fler få smak för det! bra jobbat!!!/Rodge

2009-01-21 @ 23:12:20
Postat av: Hussni

Där ser man, gömmer sig hjältar lite överallt :P

2009-01-21 @ 23:21:06
Postat av: Snake

passade även på att plocka in denna gärning även om den inte var dagsfärsk, höll upp dörren åt ett par stycken på en lokal pizzeria i stan, men fick inget tack :( tror jag :S

2009-01-22 @ 19:38:35
URL: http://sneakysnake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0