Dagens goda gärning: Gör något fint för någon!

Gör något fint för någon du tycker om!

Här finns det massor att fundera över, gör något fint för någon kan vara allt möjligt beroende på vad denna person gillar osv.
Ett bra exempel på detta är när jag var sambo med min tjej och jag kanske kom hem innan henne efter jobbet elr så, då var tex en färdig lagad middag, elr ett städat hem mycket uppskattat!, elr varför inte båda två?


Att kanske göra en sån sak som middag, att sätta sig ner med sin älskade och bara prata kan betyda mer än man anar. Och med prata menar jag inte "kan du skicka smöret..." elr " Du tankade väl bilen..." elr what ever you name it...utan verkligen prata och på riktigt umgås.

Som person uppskattar man faktiskt dom små sakerna i livet, just tex en liten blomma, ett ansträngande att tex då städa lägenheten och laga en liten middag åt sin käraste (som en liten överraskning så klart)... faktiskt bara kunna ge en dag av avslappning som man ibland förtjänar.

Nu menar vi inte med "något fint" att tex ni män ska fälla ner toastolen bara för att kanske ni aldrig gör de! :) utan nått som faktiskt är äkta och uppskattas. Och ni kvinnor, bara för att ni kanske inte gnäller om tex disken som inte blev gjord räknas inte heller som dagens goda gärning! :)

Nä skämt och sido, finns väl mkt man kan säga om detta och bara därför tänker jag inte säga mer... ni får helt enkelt vara lite kreativa och lista ut ett bra sätt att gå till väga!

Gör något fint för någon ni tycker om.

/Husse


------------------------------



Kom ihåg att skriva hur de gick oxå. Skriv även om du gör nån av dom äldre gärningarna först nu, eller om du kanske gör dom igen. Vi vill veta hur de går =)

Kommentarer
Postat av: Sussi

Idag orkar jag inte göra något fint, för jag har sååå ont i kroppen. Men igår fyllde min sambo är och jag gav först på morgonen frukost på sängen med paket och levande ljus och sen tillägnande jag 4 timmar med att baka en smörgåstårta, sen på kvällen bjöd jag hitt alla mina syskon så vi kunde sitta och spela Pictonary och Geni halva natten...

Räknas detta eller ska det vara nått annat? Tänkte eftersom han fyllde år igår. (Har dragit ut tanden idag tror jag är lite smågrinig)

2009-01-29 @ 14:00:18
URL: http://sossiq.blogspot.com
Postat av: Anonym

Idag har jag gjort något som kändes enormt bra och om möjligt kanske något av ett litet gottgörande till min kära madre. Jag gav min studiodata till deras förfogande eftersom deras burk dött. Så nu har dom något att gå in med här och läsa. Ja så var det.

2009-02-18 @ 20:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0